جایگاه امامزاد یحیی بن زید

به گزارش روابط عمومی اوقاف گلستان؛ «حجت‌الاسلام سیدمحمد کاظم موسوی متقی» صبح امروز (چهارشنبه ۱۰ بهمن) در دیدار اعضای کنگره بین المللی حضرت یحی‌بن‌زید(علیه‌السلام) اظهار کرد: جایگاه امامزادگان و بقاع متبرکه بر کسی پوشیده نیست و اثرات معنوی و برکات زیادی به همراه دارند.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: منطقه شمال کشور میزبان بسیاری از بقاع متبرکه است و سازمان اوقاف و امور خیریه با تدوین سند چشم انداز درصدد اعتلای جایگاه این بقاع متبرکه است.

حجت‌الاسلام موسوی متقی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۲ نخستین کنگره بین المللی امامزادگان برگزار شد، یادآور شد: امامزادگان جایگاه والایی دارند و کنگره موضوعی امامزادگان هر سال توسط سازمان اوقاف برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جایگاه حضرت یحیی بن زید (علیه‌ السلام) بر کسی پوشیده نیست، تاکید کرد: شخصیت این بزرگوار در دوران حیاتش اثرات و برکات زیادی داشتند.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: کنگره‌هایی که در کشور برگزار می‌شود ملی است ولی این کنگره را به شکل بین‌المللیدر نظر گرفته ایم

حجت‌الاسلام موسوی متقی تاکید کرد: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز به برگزاری بین‌المللی این کنگره تاکید داشتند و اخذ مجوزها صورت گرفته است.

وی افزود: تببین مقام و جایگاه حضرت یحیی بن زید( علیه السلام )و جمع آوری آثار و تحقیقات و پژوهش‌های علمی که بتواند جامعه علمی از این آثار بهرمند شوند و شناختی که قبل از برگزاری این کنگره نسبت به حضرت یحیی بن زید (علیه السلام) وجود داشت از اهداف برگزاری این کنگره بین‌المللی به‌شمار می‌رود‌.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف گفت: هجمه‌هایی که دشمن نسبت به بقاع متبرکه وارد می‌کند نشان از اثرگذاری این بقاع متبرکه در بعد فرهنگی دارد و اگر این امامزادگان و بقاع متبرکه اثرگذار نبودند دشمن کاری با این بقاع متبرکه نداشت و معاندین بر این موضوع ورود پیدا نمی کرد.

حجت‌الاسلام موسوی متقی گفت: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که بقاع متبرکه قطب فرهنگی تبدیل شوند و سازمان اوقاف سال‌ها است به این موضوع توجه دارد و دشمن نیز نسبت به این مهم ورود پیدا کرده و همواره شبهه افکنی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + سه =