احترام به حضرت یحیی بن زید

آیت‌الله نورمفیدی اظهار کرد: حضرت زید(علیه السلام) مورد تائید امام صادق( علیه السلام) بود و احترام به آن حضرت و فرزند ایشان حضرت یحیی بن زید(ع) می‌تواند یک حرکت بین‌المللی باشد.
به گزارش روابط عمومی اوقاف استان گلستان؛ آیت‌الله «سید کاظم نورمفیدی» صبح امروز (چهارشنبه ۱۰ بهمن) در دیدار اعضای کنگره بین المللی حضرت یحی‌بن‌ زیدبن علی بن الحسین(علیهم السلام) اظهار کرد: حضرت زید(علیه السلام) مورد تائید امام جعفر صادق(علیه السلام) بود تا آنجا که وقتی خبر شهادت او را شنید در روایت‌ها بیان شده که مدت ۲۰ روز از غم شنیدن این خبر در بستر بیماری به سر برد.
نماینده محترم ولی فقیه استان گلستان ادامه داد: برگزاری این کنگره بین المللی وتبلیغاتی که در این راستا انجام می‌شود باعث افزایش وحدت بین مسلمانان میگردد.
آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه حضرت یحیی بن زید (علیه السلام) مورد توجه ترکمن‌های منطقه بوده است، افزود: با برگزاری این کنگره به اتحاد و وحدت بین شیعه و سنی توجه خواهد شد.
وی متذکر شد: برکاتی که این کنگره خواهد داشت می‌تواند به وحدت جامعه کمک کند و باید این کنگره به کاهش اختلافات منجر شود.
نماینده ولی فقیه استان گلستان افزود: حضرت زید(علیه السلام) مورد تائید امام صادق(علیه السلام) بود و احترام به حضرت زید(ع) وفرزند ایشان می‌تواند یک حرکت بین‌المللی باشد چرا که علاوه بر زیدی‌ها برخی از برادران ترکمن ما اهتمام به حضرت زید(ع) دارند.
آیت‌الله نورمفیدی یادآور شد: امروز هم در جهان اسلام قیام مردم یمن را تایید می‌کنیم و این موضوعات وبرگزاری کنگره های بین المللی نظیر آن سبب می‌شود که وحدت میان مسلمانان انسجام یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 14 =